Jarní Venture sraz Doubice 2.5. - 5.5. 2013

Tak jsme se konečně dočkali! Proběhl letošní první Venture Meeting a setkání s přáteli. Ačkoliv nám letošní májové počasí dělá jen samé naschvály, nenechali jsme se odradit a vydali se směr Doubice. Na parkovišti u penzionu Stará Hospoda (foto č. 12) se sjíždíme kolem 16 hod. Milan s Pavlínkou a Martin s Monikou. Těsně před námi tam přijel Mirlos s Evíkem. Poté přijeli také Ota s Dášou a nakonec Arnošt. Parkování motorek máme slíbené v jedné ze tří garáží naproti penzionu. Zákony schválnosti opravdu fungují, jak jsme se mohli ihned přesvědčit. Dostali jsme právě tu garáž, o které jsem dříve říkal, že bychom se do ní zřejmě nevešli. Nakonec jsme to ale samozřejmě zvládli, pomocí různých desek a provizorního „pontonového mostku“. Také díky vzájemné spolupráci a šikovnosti nám vlastní (foto 6).
Průběžně jsme se chodili ubytovat a nakonec jsme se všichni sešli již tradičně v pěkné hospůdce, kde moc dobře vaří (foto 20,21,22). Kvůli atmosféře jsme si ozdobili stůl putovní vlaječkou od Mirlose a na rozdíl od minulé akce už nemáme strach z prohibice, a tak se pouštíme do pěnivého moku. Sledování počasí je kvůli nestálému počasí samozřejmostí. Plánujeme také krizový plán – co kdyby náhodou. Mažeme na kutě, ráno se vstává.
PÁTEK. V noci pršelo. Ráno je zataženo a mrholí. Počasí, tak akorát zůstat pod peřinou. Přesto se všichni scházíme u dobré snídaně. Také přijel doplnit naše řady Pepa se svojí dcerou. Jdeme na to. Nejprve vysvobodit naše stroje z garáže- opět stavíme „ponton“ a domlouváme se, že příště už raději necháme motorky na parkovišti u penzionu. Nasedáme a odjíždíme. Neustále nadáváme na hnusné počasí. První dnešní zastávkou je Zlatý vrch u České Kamenice. Zde si dáváme i enduro vložku s menší ranní procházkou ke skalám (foto 2), odkud míříme na domluvenou exkurzi sklárny Ajeto Lindava (foto 4), kde si také budeme vyrábět půllitry s vlastním Venture logem (foto 3). Exkurze byla opravdu moc zajímavá a průvodce vstřícný.
Opět prší. Martin je v kontaktu s Edou, který se tu měl připojit k naší skupině. Bohužel varování ČHMÚ pro Moravu se vyplnilo a chudák Eda se musel vrátit nazpět domů celý promočený. Jedeme dál. Kryštofovo údolí. Cestou míjíme pomníček, kde tragicky zahynul herec Tomáš Holý (foto 7). V Kryštofově údolí obsazujeme prvorepublikovou kavárnu U Ježka (foto 8), kde se u kamen dokonce sušíme. Odsud si jen odběhneme podívat se na zdejší orloj (foto 5), který je jen pár metrů od kavárny. Protože počasí je všelijaké, poněkud změníme plán cesty a jedeme na hrad Tolštejn (foto 9,10) a odtud rovnou zpět do penzionu. Po příjezdu jak naschvál svítilo i sluníčko, a proto jsme si prohlédli dřevěné sochy, které jsou u penzionu (foto 23, 25, 26, 27). Nad tím vším dohlíží soudruh Klement Gottwald (foto 24). Arnošt si přiváží svého syna (foto 29) a Petr přijíždí na své „Vrtuli“ (foto 27).
Dnes jsme komplet a večírek může začít. Petra chytil opět zelený amok (foto 32, 33, 34) a Arnošt si to ještě domíchal mlíčkem. Přeplánujeme ještě cestu na druhý den a můžeme jít spát.
SOBOTA. Počasí nám naštěstí přeje, takže můžeme z vesela k našim sousedům. Ráno tedy po vydatné snídani vyjíždíme na zříceninu hradu Oybin v „NDR“, kterou jsme nestihli navštívit předchozí den. Ráno se k nám připojuje Luboš s Táňou na Goldwingu, ale zase se loučí Martin s Monikou, protože
Martina dohnala viróza. V letovisku Kurort Oybin zaparkujeme a koukáme na ten velký kopec (foto 13), který bychom měli vyšlápnout. Nikomu se moc nechce, a tak se návštěva zříceniny odkládá. Přesto se alespoň projdeme po okolí. Když nás míjí turistický vláček, vznikla tu myšlenka, že bychom na ten „kopec“ přeci jenom šli, tedy jeli. A tak se stalo (foto 14). Po návratu, opět mašinkou míříme zpět do vlasti. Projíždíme vesničkami v Lužických horách po krásném asfaltu (foto 11) k horské chatě Luž v nadm. výšce 648 metrů, kde je naplánovaná přestávka s obědem (foto 15). Poobědváme, nic nás nehoní, čas máme dobrej, tak se můžeme ještě cestou zastavit ve Sloupu v Čechách a navštívit skalní Hrad.
Jenže začalo pršet, z hradu nic nebude, a tak hledám v navigaci nejbližší benzínku, kde se schováme (foto 16). Po dešti zajedeme do sklárny vyzvednout výrobky a tradá do cukrárny Split na náměstí v České Lípě (foto 17). Opravdu výborná, taky tam bylo plno. Zde se loučí Pepa a my pokračujeme dál na objednanou exkurzi podzemní letecké továrny z II. Světové války, Rabštejn (foto 18). Na závěr jsme si část chodeb projeli na motorkách (foto 19).
Odtud nás už čeká poslední cesta přes Hřensko do penzionu. Tam se taky s námi loučí Petr a Luboš s Táňou. Po příjezdu následuje běžná očista a tradiční obsazení hospody. Nikomu se nic zvláštního nestalo a všichni se vrátili domů v pořádku.
Kompletní foto ZDE.

Milan

1 2 3 4 5

6 7 8 9 10

11 12 13 14 15

16 17 18 19 20

21 22 23 24 25

Společnost Montplast se specializuje na výrobu a montáž zastřešení bazénů. Zastřešení bazénů se vyrábí ze systémových hliníkových profilů, opatřených povrchovou úpravou. SKUTRPORTAL - vše o skútrech.